وبلاگ

طراحی ساک دستی تبلیغاتی خلاقانه (قسمت 2)

6 1

آیا تا به حال به جزئیات کسب‌وکار خود دقت کرده‌اید؟! چیزهای کوچکی همچون نحوه ارائه و بسته‌بندی محصولات و خدمات، تاثیر چشم‌گیر‌ی در رونق کسب‌وکار شما دارند.

طراحی ساک تبلیغاتی خلاقانه از ابزارهای جدید در زمینه تبلیغات است که نقش پر رنگی در موفقیت شما خواهد داشت.

ساک تبلیغاتی پارچه‌ای و کاغذی اگر هوشمندانه و مبتکرانه طراحی شود، چشم‌ها را به سمت خود می‌کشاند و بازاریابی محصولات و خدمات را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

در قسمت اول مقاله، مواردی که در طراحی ساک تبلیغاتی اهمیت داشتند، معرفی کردیم. در این قسمت می‌خواهیم نکات طلایی طراحی خلاقانه‌ترین ساک تبلیغاتی را با هم مرور کنیم.

اگر می‌خواهید مشتریان تجربه‌ای فراموش نشدنی از خرید داشته باشند، با ما همراه باشید.

1. طرح بزرگ و واضح چشم‌ها را ترغیب می‌کند

اگر می‌خواهید ساک تبلیغاتی کاغذی یا پارچه‌ای شما وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، طرحی بزرگ و متناسب با زمینه فعالیت خود انتخاب کنید.

طرح‌های بزرگ همیشه توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. علاوه بر این، طرح‌های واضح حتی از دور به راحتی شناخته می‌شوند.

از انتخاب طرح‌های شلوغ و پیچیده صرف‌نظر کنید. هرچه طرح شما ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، مخاطب راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کرده و ماندگاری بالاتری در ذهن او دارد.

این عکس ساک تبلیغاتی پارچه‌ای یک تولید کننده مواد غذایی است. همانطور که می‌بینید، طراح تبلیغاتی آن با ساده‌ترین عناصر، طرحی جذاب را آفریده است. در زمینه تصویر نیز چیز اضافی دیده نمی‌شود.

2 2

2. جذابیت در سادگی است!

احتمالاً این جمله را زیاد شنیده‌باشید. حقیقت همین است. ذهن انسان توانایی آنالیز داده‌های پیچیده را در نگاه اول ندارد.

ذهن دوست دارد هرچیزی را در نگاه اول کشف کند و سردرگم نشود. درنتیجه طرح‌های ساده برخلاف چیزی که تصور می‌کنید، تاثیر بیشتری در بازاریابی و تبلیغات شما دارند.

طراحی ساک تبلیغاتی کاغذی یا پارچه‌ای با طرح‌های ساده، جذابیت بیشتری به محصولات می‌دهند..

طرح‌ها روی زمینه سفید بسیار راحت دیده می‌شوند. رنگ سفید را می‌توان در کنار رنگ‌های تاکیدی مثل قرمز و زرد به کار برد تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

در زیر طراحی ساک تبلیغاتی برند Habitat را می‌بینید که عکسی از محصولات خود را روی زمینه‌های ساده و رنگی قرار داده‌است. با این کار علاوه بر جذب مخاطب، آن‌ها را با محصولات خود نیز آشنا می‌کنید.

2 3

3. طراحی ساک تبلیغاتی فقط به معنای یک بخش ساک نیست!

اگر عنصر خلاقیت برای شما اهمیت دارد، بهتر است ساک تبلیغاتی خود را خلاقانه‌تر طراحی کنید. بسیاری از برندهای معتبر به طراحی یک طرف ساک اکتفا نمی‌کنند.

طرح‌های پشت و روی ساک می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. علاوه بر این بسیاری از شرکت‌ها، درون ساک تبلیغاتی را نیز از قلم نمی‌اندازند و طرح ویژه‌ای برای آن در نظر می‌گیرند.

هرچه طراحی ساک تبلیغاتی شما خلاقانه‌تر باشد، ذهن مخاطب را بیشتر درگیر کرده و آن را بهتر به خاطر می‌سپارد.

2 4

4. بند ساک تبلیغاتی را محکم‌تر بگیرید!

شاید تصور کنید بند ساک تبلیغاتی، جزئی فرعی از آن است و اهمیت چندانی ندارد. اگر این طور فکر می‌کنید با خواندن ادامه مقاله نظر شما عوض خواهد شد.

دسته یا بند ساک تبلیغاتی به طراحی خلاقانه بسیار کمک می‌کند. در طراحی ساک تبلیغاتی خلاقانه معمولاً بند یا قسمت دسته را وارد جزئیات طراحی می‌کنند.

بند ساک تبلیغاتی می‌تواند ادامه‌ای از طرح و تصویر روی ساک باشد. در ساک تبلیغاتی کاغذی معمولاً بند را کوتاه قرار می‌دهند که ادامه‌ای از طرح است. در ساک تبلیغاتی پارچه‌ای نیز می‌توان بندها را بلند قرار داد تا مشتری آن را روی دوش بیندازد.

در هر دو مدل از این پاکت‌ها امکان خلق طرح‌های خلاقانه زیادی وجود دارد. در ادامه شما را به دیدن عکس‌هایی دعوت می‌کنیم که از بند ساک تبلیغاتی به خلاقانه‌ترین شیوه استفاده کردند.

2 6

5. طراحی ساک تبلیغاتی منظوره

طراحی پاکت تبلیغاتی چند‌منظوره در سال‌های اخیر رایج شده‌است. منظور از ساک تبلیغاتی چند منظوره، ساک‌هایی است که مشتری بعد از خرید آن را دور نمی‌اندازد. این ساک کاربردهای مختلفی دارد و قابلیت‌های دیگری را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

به عنوان مثال ساک تبلیغاتی کاغذی برند H&M طوری طراحی شده که بعد از خرید می‌توان آن را به چوب لباسی تبدیل کرد!

طراحی ساک تبلیغاتی که کارایی بیشتری داشته باشد برای مخاطب جذاب‌تر است. علاوه بر این، به کار بردن ساک تبلیغاتی در امور دیگر ماندگاری برند شما را در ذهن مخاطب بیشتر می‌کند. زیرا مشتری هر بار به چوب لباسی خود نگاه کند، برند شما را به یاد می‌آورد.

2 8

6. بدن مشتری ابزار تبلیغ شماست!

یکی از مواردی که در طراحی ساک تبلیغاتی امکان خلق آثار مبتکرانه را فراهم می‌کند، استفاده از بدن مشتری است! احتمالاً متوجه منظورمان نشده‌اید.

زمانی که مخاطب ساک تبلیغاتی پارچه‌ای را روی دوش خود می‌اندازد، بخشی از ساک روی بدن او قرار می‌گیرد. طراحان خلاق از این ایده برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند.

نمونه بارز آن را در پاکت برند Blush Lingerie که در زمینه تولید لباس زیر بانوان فعالیت دارد، می‌بینیم.

2 7

کلام آخر

پاکت تبلیغاتی خلاقانه یکی از روش‌های نوین جهت بازاریابی محصولات است. طراحی ساک تبلیغاتی اگر متناسب با فعالیت شما و به روشی مبتکرانه انجام شود، توجه بسیاری از افراد را جلب کرده و موجب رونق کسب‌وکار می‌شود.

امروزه استفاده از ساک‌های معمولی که برند شما را در مرکز خود نشان می‌دهد، دیگر کارساز نیست. روش‌های خلاقانه طراحی ساک تبلیغاتی پارچه‌ای و کاغذی، گامی بزرگ در مسیر بازاریابی و تبلیغات است چراکه مشتریان در نگاه اول نحوه ارائه محصول یا خدمات شما را مد نظر قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *