وبلاگ

طراحی ساک دستی در چهار مرحله

6 10

بازاریابی و تبلیغات یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همواره سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی آن‌ها انجام می‌شود. درواقع شرکت‌ها و تجارت‌هایی که به‌دنبال پیشرفت و گسترش حوزه کاری خود هستند؛ از جدیدترین و خلاقانه‌ترین روش‌های جدید بازاریابی جهت جلب نظر مشتریان استفاده می‌کنند. ساک‌های تبلیغاتی یکی از انواع روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

اما چرا شرکت‌ها با طراحی ساک تبلیغاتی مشاغل خود را معرفی می‌کنند؟! آیا روش‌هایی جهت تولید انواع کیسه‌های تبلیغاتی وجود دارد؟! چگونه با طراحی ساک تبلیغاتی به محیط زیست کمک کنیم؟! در طول مقاله پیش‌رو قصد داریم که طراحی کیسه تبلیغاتی را به‌صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم. با ما در بررسی موضوعات زیر همراه باشید:

  • اهمیت طراحی ساک‌های تبلیغاتی
  • دلایل طراحی کیسه تبلیغاتی
  • آموزش گام‌به‌گام طراحی انواع ساک و کیسه تبلیغی
3 13

تاثیر طراحی ساک تبلیغاتی در پیشرفت کسب‌وکارها

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها از انواع سررسیدها، کاتالوگ‌ها و هدایای تبلیغاتی جهت معرفی فعالیت خود استفاده می‌کنند؛ طراحی ساک تبلیغاتی و انواع کیسه‌های تبلیغی اهمیت بالایی یافته‌است! معمولا ساک‌های تبلیغاتی از جنس‌های مختلف پارچه‌ای، کاغذی یا پلاستیکی تهیه می‌شوند. این اقلام، مورد استفاده بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها جهت پیشرفت و توسعه حرفه قرار می‌گیرد.

اگر با اصول برندسازی به‌خوبی آشنا باشید؛ حتما می‌دانید که با ارائه خدمات کاربردی به مشتریان، فرصت دارید که در ذهن مخاطب تاثیر مثبتی ایجاد کنید! تاثیرات به‌مرور زمان باعث افزایش اعتبار و درنتیجه فروش بیشتر محصولات و خدمات می‌شود! بنابراین بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها تمایل دارند که هدایا و حتی محصولات خود را در قالب ساک‌های تبلیغاتی به مشتریان ارائه دهند.

خدمت به محیط زیست با طراحی کیسه تبلیغاتی قابل بازیافت!!

در میان انواع ساک‌های تبلیغاتی، معمولا نمونه‌های پلاستیکی قابل بازیافت کاربردهای بیشتری دارند! اگرچه طبق معمول پلاستیک‌ها و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود؛ اما به‌همان اندازه به‌کارگیری پلاستیک‌های قابل بازیافت حتی در مقایسه با دیگر انواع ساک‌ها توصیه می‌شوند!! اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه دلایل طراحی و استفاده از کیسه‌های تبلیغاتی را توضیح دهیم؛ باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. بازگشت سرمایه در کوتاه مدت؛ کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است! استفاده از کیسه‌های تبلیغاتی نسبت به سایر ساک‌ها مخصوصا برای صاحبان کسب‌وکارهای نوپا بسیار ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه است.
  2. دوام و ماندگاری؛ در تبلیغات هیچ مساله‌ای به‌اندازه ماندگاری اثر تبلیغی اهمیت ندارد! درواقع سرمایه‌گذاری در تبلیغاتی که تا سال‌ها باقی می‌ماند؛ بسیار سودمند و مفید است! از آن‌جایی که بعضی از کیسه‌های تبلیغاتی تا سال‌ها باقی می‌مانند و مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ کاملا بهینه و مفید هستند. از طرفی نوع پلاستیک باعث می‌شود که حتی بی‌دقت‌ترین افراد نیز امکان نگهداری کیسه‌ها را داشته باشند!

با آگاهی از مزایا چگونه هنوز در طراحی کیسه تبلیغاتی یا سفارش آن‌ها تردید دارید؟! با یک سرمایه‌گذاری حداقلی قادر به تبلیغات موثر و طولانی‌مدتی خواهید بود! اما چرا کیسه‌های تبلیغاتی مخصوص به خود را طراحی نمی‌کنید؟!

3 15

طراحی کیسه تبلیغاتی به سبک حرفه شما!

تقریبا هیچ محدودیتی در این زمینه پیش‌روی شما نیست! خلاقیت در حوزه طراحی ساک تبلیغاتی و انواع آن حرف اول و آخر را می‌زند و طراحی بستگی زیادی به حوزه فعالیت و سلایق افراد دارد. به‌هیچ عنوان امکان استفاده از یک تبلیغ برای چند کسب‌وکار متفاوت وجود ندارد! تبلیغی که برای یک حرفه بسیار عالی و کارآمد محسوب می‌شود؛ ممکن‌است باعث ضررهای هنگفت در کسب‌وکار دیگری شود!

درنتیجه هیچ نسخه واحدی جهت طراحی کیسه‌های تبلیغاتی وجود ندارد. اما قصد داریم که در ادامه ۴ مرحله یا روش را معرفی کنیم که به‌عنوان اصول و مبنا در طراحی کیسه تبلیغاتی، اهمیت دارد!

مرحله نخست؛ توجه به محصولات و خدمات

انواع نوشیدنی یا خوراکی‌های سنگین و پر حجم را درون کیسه‌های پلاستیکی کوچک یا نازک تصور کنید! همچنین حالتی را تصویرسازی کنید که انواع کتاب و محصولات سبک درون پلاستیک‌های بزرگ و بسیار ضخیم قرار گرفته‌اند! طراحی کیسه تبلیغاتی باید به‌گونه‌ای باشد که متناسب با مشخصات محصول باشد و تمام ویژگی‌های آن را در نظر گرفته باشد!

یک طراحی نامناسب علاوه بر اتلاف وقت و هزینه‌های فراوان، تصویر نامناسبی از برند شما در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند! بنابراین هنگام طراحی ساک تبلیغاتی از نوع پلاستیکی به نوع محصولات و خدمات خود اهمیت ویژه‌ای دهید و از تاثیر آن بر مشتریان خود غافل نشوید!

مرحله دوم؛ سبک کیسه‌های تبلیغاتی

سبک کیسه‌های تبلیغاتی باید با برند و محصولات کاملا هماهنگ باشند! به‌عنوان مثال اگر طراحی‌های محصولات یا خدمات شما کلاسیک هستند اما نوع ساک تبلیغاتی فانتزی باشد؛ در نگاه اول بر مشتریان و بازار هدف تبلیغات تاثیر نامناسبی خواهد داشت! درنتیجه سبک کیسه باید کاملا متناسب با خدمات طراحی شود!

اشتباه رایج دیگر استفاده از سبک‌های بسیار متنوع و فراوان است که از نظر اقتصادی و تاثیرگذاری اصلا توصیه نمی‌شود! به رقبای بزرگ تجاری خود کمی دقت کنید و سبک‌های آن‌ها را ارزیابی کنید. قطعا راهکارهای مناسبی را جهت بهبود کار خود خواهید یافت! در ابتدا استفاده از دو سبک بسیار مناسب است. در طول زمان سبک‌های مختلف را بسنجید و مناسب‌ترین استایل خود را بیابید!

3 18

مرحله سوم؛ رنگ

شاید در ابتدا باور نکنید اما رنگ‌ها معانی و مفاهیم زیادی را انتقال می‌دهند. بنابراین از رنگ‌های به‌کاررفته در طراحی ساک تبلیغاتی جهت تاثیرگذاری و اعتباربخشی به برند خود استفاده کنید! معمولا استفاده از رنگ‌هایی که معرف تجارت شما هستند؛ توصیه می‌شود. رنگ‌ها گویاتر از هر زبان دیگری هستند!

مرحله چهارم؛ چاپ لوگو روی کیسه

استفاده از ساک‌های تبلیغاتی که نشانه‌ای از کسب‌وکار ندارند؛ هدردادن سرمایه محسوب می‌شود! درنتیجه از تکنولوژی‌های روز دنیا جهت چاپ لوگو و نشان تجاری خود روی کیسه‌های تبلیغاتی استفاده کنید. رنگ و آرم تجاری شما را از هر حرفه مشابه دیگری متمایز می‌کند و هویت برند را در قالب‌های مختلفی حفظ و منتقل می‌کند. اضافه‌کردن راه‌های ارتباطی به‌صورت جذاب و مختصر فراموش نشود!

طراحی کیسه تبلیغاتی در یک نگاه!

با توجه به ضرورت استفاده از کیسه‌های تبلیغاتی و گسترش روزافزون به‌کارگیری آن‌ها، نیاز بود که ترفندها و نکاتی را در خصوص طراحی آن‌ها برای شما توضیح دهیم. همواره هنگام طراحی این ابزارهای قدرتمند بازاریابی، به نوع محصولات و سبک آن‌ها، رنگ‌بندی و چاپ لوگو روی آن توجه کنید و از مزایای فراوان آن بهره ببرید. باران پک به شما در طراحی یک ساک زیبا کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *