وبلاگ

روش های مختلف چاپ ساک پارچه ای تبلیغاتی

6 30

ساک پارچه ای تبلیغاتی از بهترین روش های تبلیغاتی مدرن به حساب می آید که می تواند در داشتن یک برندینگ موفق برای کسب و کار و کمپانی شما تا مدت ها کار آمد باشد. علاوه بر طراحی و کیفیت ساک های پارچه ای، نکته مهم دیگری که هنگام سفارش ساک پارچه ای تبلیغاتی باید در نظر داشت، روش چاپ ساک پارچه ای است. در حقیقت انتخاب درست نوع چاپ و رنگ است که میتواند لوگو و نام و نشان تجاری شما را به شیوه ای صحیح در معرض دید عموم قرار دهد. با سفارش چاپ پارچه ای از باران پک محصول مورد نظرتان را با بهترین کیفیت چاپ تحویل بگیرید. در این مقاله به معرفی انواع روش های چاپ ساک پارچه ای می پردازیم تا دیدگاه دقیق تری نسبت به این امر به دست بیاورید. با ما همراه باشید.

1 5

چاپ سیلک

یکی از روش های چاپ تصویری که برای چاپ ساک پارچه ای استفاده می شود، سیلک است. در روش سیلک براساس طرح مدنظر، مرکب از منافذ روی فرم به سطح مورد نظر برای چاپ منتقل می شود. در این روش از پارچه های توری که سوراخ های بسیار ریزی دارد استفاده می گردد، توری در داخل قابی ثابت شده و تصویر مدنظر بر روی آن نقش می بندد. در این میان قسمت هایی از تصویر که نباید به رنگ آغشته شود را با مواد خاصی می پوشانند، به این قاب توری کلیشه و یا شابلون می گویند. در پایان از طریق غلتک و یا کاردک زیرکار را به سطح مورد نظر برای چاپ منتقل کرده و تصویر بر روی ساک پارچه ای نمایان می شود. در سفارش چاپ پارچه ای، از بین روش های چاپ ساک پارچه ای، چاپ سیلک حرف اول را میزند. این نوع چاپ برای انواع ساک دستی های متقال و بگ های سوزنی مورد استفاده قرار می گیرد. اما محدودیتی که دارد این است که نهایتا تا 3 رنگ می توانید برای لوگو یا طرح خود انتخاب کنید. اگر تعداد رنگ های بیشتری نیاز دارید طبیعتا باید سراغ متدی متفاوت رفته و از دیگر روش های چاپ ساک پارچه ای استفاده کنید.

چاپ تک رنگ

چاپ تک رنگ همان طور که از نامش پیداست برای مواقعی به کار می رود که طراحی لوگو یا نقش و نگاری که می خواهید روی ساک پارچه ای تبلیغاتی، تک رنگ است. چاپ اسپات کالر در کل از یک نوع جوهر استفاده می کند.این جوهر میتواند هم ترکیبی از جوهر ها باشد و هم می تواند یه جوهر اصلی داشته باشد. درست همان طور که اگر رنگ های آبی و زرد را با هم ترکیب کنیم سبز حاصل می شود، در چاپ تک رنگ هم از همین ترکیب رنگ ها برای رسیدن به یک رنگ خاص ممکن است استفاده شود. اگر یک رنگ مخصوص مثل رنگ قسمتی از برند شرکتتان ( مثل نارنجی B&Q) که شما به آن نیاز دارید، وجود دارد و شما می خواهید رنگ نارنجی که چاپ می کنید همیشه شبیه به هم باشد، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام کمپانی آن را چاپ می کنید یا آنها از کدام دستگاه استفاده می کنند، باید یک تک رنگ خاص را مشخص کنید. اگر از تک رنگ استفاده کنید شما این شانس را دارید که یک تن نارنجی یکنواخت در تمام چاپ های خود بگیرید.

چاپ ترانسفر

یکی از مهم ترین روش های چاپ ساک پارچه ای تبلیغاتی، چاپ ترانسفر است. این چاپ با محیط زیست بسیار سازگار است و کیفیت زیادی دارد. در چاپ ترانسفر یا به عبارت دیگر چاپ حرارتی، ابتدا طرح بر روی سطح مورد نظر طراحی و سپس با استفاده از دستگاه های پرس حرارتی بر روی سطح منتقل می شود. در روش سیلک برای ساک پارچه ای تبلیغاتی شما احتیاج به ساخت کلیشه توری و میز کار داشتید و امکان چاپ و ساخت کلیشه برای تعداد کم وجود نداشت، ولی روش ترانسفر این مشکل را برطرف کرده و امکان چاپ در تعداد پایین را فراهم نموده. در این روش لیبل خام ترانسفر داخل دستگاه برش قرار میگیرد و با نرم افزار کورل طرح بصورت وکتور برای برش اماده میشود. دستگاه طبق دستور رول ترانسفر را برش میزند. رول خروجی از اضافی های آن جدا شده و بعد روی پارچه مورد نظر پرس میشود. در بین روش های چاپ ساک پارچه ای، روش ترانسفر عمر بسیار بالایی دارد و در برابر شست و شو بیشتر مقاوم است.

1 21

چاپ مقاوم

در چاپ مقاوم از تثبیت رنگینه زمینه در مواضع چاپ شده جلوگیری می‌ گردد. مقاومت در مقابل تثبیت رنگینه زمینه ممکن است به صورت فیزیکی و یا با استفاده از مواد شیمیایی مناسب انجام شود. چنانچه پارچه ابتدا با خمیر چاپ مقاوم چاپ شده و سپس رنگرزی شود و یا اینکه با یك شابلون تمام باز با خمیر چاپ حاوی رنگینه زمینه چاپ گردد، چاپ را «پیش مقاوم» می‌نامند و در صورتی که پارچه بعد از رنگرزی و یا چاپ شدن (با یك شابلون تمام باز) با خمیر چاپ حاوی رنگینه زمینه، با خمیر چاپ مقاوم چاپ گردد را پس مقاوم گویند. در این روش بخش ‌هایی از پارچه به وسیلۀ خمیر مخصوص پوشانده می‌شود و بعد روی پارچه رنگ می‌شود. این خمیر در برابر رنگ مقاوم است و رنگ نمی‌گیرد و فقط بخش هایی که با خمیر پوشانده نشده، رنگ می ‌شود. از انواع چاپ ‌های مقاوم می‌ توان به رنگرزی گِره ای و چاپ مقاوم مومی (باتیک) اشاره کرد. با سفارش چاپ پارچه ای از باران پک از بین روش های چاپ ساک پارچه ای بهترین را انتخاب و بهترین محصول را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *