وبلاگ

برندینگ را از شرکت هایی که رشد سریعی داشته اند بیاموزید

6 16

امروزه رسیدن به موفقیت تجاری فقط به محصولی که ارائه می کنید و یا تجاربی که اندوخته اید محدود نمی شود. گاهی اوقات همه چیز به بازاریابی خوب و تقویت برند بستگی دارد. تقویت برند به زبان ساده یعنی این که کاری کنید مشتریان به شرکت و کسب و کار شما نگاه مثبتی داشته باشند. این برای تجارت های نوپا می تواند بسیار سخت باشد اما بسیاری از شرکت ها توانسته اند در ابتدای تاسیس روند تقویت برند را به بهترین شکل طی کنند و به سرعت در پروسه برندسازی پیشرفت کنند.

چگونه می توان مانند شرکت هایی که رشد سریعی در ابتدای کار داشته‌اند برند سازی کرد؟

در پشت کلمه برندسازی و عبارت تقویت برند بار معنایی زیادی نهفته است. در طی روند برندسازی باید به کسب و کار خود در نگاه مشتری جذابیت ببخشید، به هویت خود بیشتر از پیش پی ببرید و در هنگام ارتباط با مشتریان شفافیت به خرج دهید. در این مقاله با نگاهی به مهم ترین نکاتی که برخی غول های تجاری در روز های ابتدایی فعالیت شان مد نظر قرار داده اند، به شما می آموزیم که چگونه می توانید مانند این کسب و کارها سریع رشد کنید و پروسه برندینگ را با سرعت طی کنید. با ما همراه باشید.

3 36

وبسایت و فضای مجازی برگ برنده شما هستند

شرکت Carwow یکی از سریع الرشدترین شرکت های اروپایی است که یک استراتژی مشخص و هدفمند در زمینه بازاریابی و برندینگ آنلاین دارد. این شرکت در همین راستا مساله سئو را بسیار جدی گرفته و به حدود ماهیانه یک میلیون کلیک که به صفحه وبسایت Carwow منتهی می شود، رسیده است. هر تولید کننده اتومبیل در وبسایت این شرکت یک صفحه اخصاصی دارد و همین امر موجب می شود مشتری ها به دنبال هر معامله اتومبیلی که هستند به یکی از صفحات وبسایت هدایت شوند. رفتار این کمپانی در فضای مجازی می تواند به منزله یک کلاس درس برای کسب و کارهای نوپا تلقی شود. در وبسایت خود محوای هدفمند با توجه به محصولات هدف شرکتتان تولید کنید و بین این محتواهای تولیدی ارتباط و لینک به وجود بیاورید. یعنی خوانندگان را در یک مقاله به دیگر مقاله های بارگذاری شده ارجاع دهید. گوگل در اعتبار بخشیدن به یک وبسایت نوپا به این ارجاع دهی ها بیش از هر چیز اهمیت می دهد پس آن را جدی بگیرید.

در کنار فضای مجازی، دنیای واقعی را هم در یابید

Forsee Power یک کمپانی فرانسوی است که روی باتری های جایگزین کار می کند. این کمپانی تاکید زیادی روی برندینگ در فضای شهری دارد. برای مثال روی بسیاری از اتوبوس ها می توانید شعار های این شرکت را ببینید. هنگامی که مخاطبان در اتوبوسی که هر روز سوار می شوند شعار ها و جملات نوآورانه مربوط به این شرکت را می بینند، احساس می کنند که خود نیز سهمی در تغییرات و نوآوری های Forsee Power دارند. شما نیز می توانید با طراحی لباس هایی با رنگ های روشن و یا ساک های تبلیغاتی زیبا پروسه برندینگ در دنیای واقعی را پیش ببرید.

روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید

اگر در پاسخ به این سوال که مخاطبان شما چه کسانی هستند می گویید همه، باید در استراتژی تقویت برند خود تجدید نظر کنید. این را فراموش نکنید که هیچ برندی برای همه نیست. سازمان هایی که توانسته اند سریعا رشد کنند از همان ابتدا می دانستند که باید روی چه کسانی و چه بازاری تمرکز کنند. آن ها از همان روز اول مخاطب و مشتری های خود را می شناختند. اگر در مورد گروه هدف خود شک دارید به تحقیق روی بیاورید. تحقیقات نظام مند به شما کمک خواهند کرد که مخاطبان و رفتار آن ها را بهتر بشناسید و اگر در مسیر برندینگ برای این گروه دچار اشتباهی شده اید آن را اصلاح کنید. تحقیق و پژوهش اولویت ها و الگوی مصرف مشتری را به شما می شناسانند و در نتیجه این به شما کمک می کند که راحت تر به تامین نیاز های آنان بپردازید.

3 31

به نماد و شعاری که انتخاب کرده اید بیش از پیش توجه کنید

هنگامی که نام شرکت اپل به زبان می آید، اولین چیزی که به ذهن هر کس خطور می کند یک سیب گاز زده شده است (البته برای برخی یادآور استیو جابز و آیفون نیز می تواند باشد). طراحی لوگو را شاید بتوان مهم ترین عنصر برندینگ دانست. یک لوگوی مناسب یک شبه به ذهن خطور نمی کند و طراحی نمی شود. در پروسه برندسازی در مورد لوگوی خود فکر کنید، طرح های مختلفی را روی کاغذ بیاورید و آن ها را ویرایش کنید. برای رسیدن به یک لوگوی ارزشمند که در ذهن مخاطبان بماند باید چنین فرآیندی را طی کنید. در کنار یک لوگوی تاثیر گذار، باید شعاری به یاد ماندنی نیز داشته باشید. اگر بخوهیم یکی از موفق ترین شرکت های داخلی در زمینه تاثیر گذاری شعار را نام ببریم، می توانیم به شرکت همراه اول با شعار هیچ کس تنها نیست اشاره کنیم. خوب به این شعار دقت کنید. هدف اصلی کمپانی همراه اول ارتباطات است پس شعار این شرکت باید به ساده ترین شکل روی چنین چیزی تمرکز کند. در انتخاب شعار سعی کنید کوتاه ترین جمله ممکن با بیشتری بار مفهومی را انتخاب و از به کار بردن کلمات پر تکلف خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *