وبلاگ

روش های مختلف چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی

6 2

باران پک بسته به طراحی، سرعت چاپ و نوع سفارش ساک کاغذی تبلیغاتی، از روش های مختلفی برای چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی استفاده می کند. این مجموعه با برخورداری از امکانات مختلف برای انجام انواع روش های چاپ روی ساک کاغذی، بهترین خروجی که مشتریان انتظارش را دارد را به دست آنان می رساند. در این مقاله به بررسی انواع روش های چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

چاپ سیلک اسکرین

روش چاپ صفحه کاغذی که به آن سیلک اسکرین نیز می گویند، یکی از محبوب ترین روش های چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی است. علت محبوبیت بالای این روش این است که به وسیله آن می توان بسیاری طرح های مختلفی را روی انواع و اقسام متریال ها و سایز های مختلف چاپ کرد. روش چاپ سیلک اولین بار در ژاپن انجام شد. در آن زمان پارچه های ابریشمی برای چاپ کاربرد داشت و به همین دلیل این روش به سیلک (به معنی ابریشم) معروف شد. این روش هنوز هم در بسیاری نقاط جهان استفاده می شود زیرا هیچ روش چاپی نمی تواند به اندازه چاپ سیلک، مرکب را بر روی سطح منتقل کند و گاهی نیاز است تا چاپ با مقادیر زیادی از مرکب انجام شود. این چاپ ، نوعی از چاپ شابلونی بوده که مرکب یا رنگ چاپی از منفذ های باز یک توری عبور و در سطح چاپ شونده می نشیند.

چاپ هات فویل

در چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی به روش ویژه فویل، از فشار و گرمای زیادی استفاده می شود. در این روش کاغد های متالیک را داریم که به درد طراحی های براق می خورد. برای فویل یک قالب داغ شده تعبیه می شود که این قالب باعث می شود فویل به صورت دائم به سطح زیرش اتصال داشته باشد. در چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی به روش فویل از رنگ های مختلفی استفاده می شود که آن را به اندازه سایر روش ها نسبت به طرحی که دارید انعطاف پذیر می کند.

3 12

چاپ لیتوگرافیک یا افست

افست، در معنای لغت یعنی غیر تماسی بودن، یعنی اینکه متریال چاپی که اغلب کاغذ می باشد در تماس مستقیم با پلیت چاپی که به اصطلاح معمولا زینک گفته می شود نیست. مانند بسیاری از روش های چاپ، افست هم ترکیب علم و هنر است. در این روش چاپ روی ساک کاغذی که پروسه ای خطی است نقش و رنگ در چهار مرحله با یک واسطه از سنگِ چاپ به کاغذ آن می رسد. اگر چه پروسه فوق خیلی روی ساختار نظام مند علمی و اصطلاحا تکنولوژیک بنا نهاده شده اما آماده سازی خطِ چاپ به معنی واقعی کلمه یک اپراتور هنرمند و کارکشته می طلبد. معمولا آن چه در طول روز مشاهده می کنید همه نتایج چاپ افست هستند. کارت های ویزیت، بروشور، پوستر و مجله معمولا همه با استفاده از تکینک چاپ افست خلق می شوند. از مزیت های این نوع چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی می توان به کیفیت بالا (چاپ اول با آخرین نمونه کیفیت یکسان دارد و گرم شدن دستگاه کیفیت کار را پایین نمی آورد)، ترکیب رنگ عالی و هزینه ی به صرفه در چاپ های تعداد بالا اشاره کرد.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو به طور معمول برای تیراژ های بالای چاپی یا برای مواردی مانند چاپ مستقیم که امکان آن در چاپ افست و چاپ سیلک وجود ندارد استفاده می شود. ایجاد نقش بر روی انواع بسترهای کاغذی، پلاستیکی و آلمینیومی توسط کلیشه لاستیکی را چاپ فلکسو می نامند. نزدیکترین مثال برای چاپ فلکسو همان مهر لاستیکی خودمان است. گستره چاپ فلکسو بسیار وسیع است و موادی نظیر رول های کاغذی، پلاستیکی و آلمینیومی را شامل می شود. محدودیت های چاپ فلکسو در مقایسه با چاپ افست شامل کیفیت وضوح کمتر و طراحی برداری و تفکیک رنگها به صورت مجزا هستند. پیش از چاپ و آماده سازی خروجی برای چاپ فلکسو شامل مراحلی به مراتب پیچیده تر و نیاز به تخصص و کاربلد بودن طراح دارد. سرعت چاپ روی ساک کاغذی در این روش بسیار بالاست و با توجه به رشد فناوری‌ها تا ۷۵۰ متر در دقیقه می‌رسد. در بسیاری از موارد سفارش ساک کاغذی تبلیغاتی از این نوع چاپ استفاده می شود.

3 1
2 1

چاپ دیجیتال

منظور از چاپ دیجیتال، چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی به وسیله دستگاه های تونری و لیزری حرفه ای است. در واقع چاپ دیجیتال به چاپ در تیراژهای پایین گفته می شود که توسط پرینترهای لیزری، پرینتر های لارج فرمت یا جوهر افشان انجام می شود. هزینه چاپ دیجیتال برای هر صفحه در مقایسه با چاپ افست، بیشتر است ولی این قیمت بالاتر با صرفه جویی در هزینه های دیگر در چاپ افست مانند تهیه زینک جبران می شود و در تیراژهای کم سفارش چاپ کاغذی تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه است. از ویژگی های مهم چاپ دیجیتال، زمان آن است که امکان چاپ روی ساک کاغذی به سرعت پس از تقاضا را دارد و میتوان طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را تغییر داد. همچنین صرفه جویی در نیروی انسانی چاپ دیجیتال و گسترش روزافزون ماشین های چاپ دیجیتال و بالارفتن کیفیت چاپ، پایین آمدن قیمت تمام شده هر برگ چاپی در چاپ دیجیتال نشان دهنده این است که چاپ ساک کاغذی تبلیغاتی دیجیتال درحال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *